Kembara Berbasikal bersama Kawan-2 :')

Assalamualaikum dan selamat sejahtera .


hari nie aku nak cerita pasal tajuk yang kat atas tuh .biase nye ari minggu aq dihabis kan dengan mengadap lappie .tapi semalam aq dan kawan-2 aku pergi megembara menaiki basikal .penat tu tak payah la nak ckap .tapi aq rase seronok .aq bertolak dari rumah dalam pukol 7.00 a.m dan aq berkumpul bersama geng-2 aq di dataran .pada  pukol 7.30 a.m kite orang bergerak .pade mule nye kite orang hanye rancang nak pergi ke satu tempat jer iaitu pergi ke parit.raje .tapi lepas tu kami mengambil keputusan untuk pergi lebih jauh .perjalanan kami memang menyeronokkan .masing-2 happy :D .perjalan kami mengambil selame 1 jam setengah .setiba nye kami tibe di pt.raje kami mencari kedai untok breakfast .tibe-2 aq telah berjumpe kawan-2 ku yang stay kat pt.raje .then aq pon ajak lah die orang untok join geng aq sekali .die orang pon okayy .selepas breakfast kite orang pergi lah lepak sekejap dekat rumah membe aq yg kat pt.raje .lame lah jugak lepak kat rumah mem aq tuh .
lepas lepak kat umah membe aq .kite orang sumea pon gerak lah nak pergi batu pahat .tbe-2 salah seorang mem aq basikal dye buat hal .time tuh kite orang mmg kusot gile sebab tade satu pon kedai yang bukak .nasib ade satu kedai bukak but kie orang terpakse lah sorong basikal tuh .jauh lah jgak kedai tuh .nasib lah ade kedai yang bukak .kalau tak ,tak tau ape tah yang jadi .lepas betol kan basikal tuh kite orang  pon teros kan lah perjalan .tak lame kemudian ade lagi basikal yang buat hal .haishh kali nie rantai putus .kedai tadi dah jauh .so terpakse lah usong basikal lagi sekali tok dibetul kan .haa .jmpe pon kedai lepas basikal .lepas tuh kite orang pon singgah lah ke BPMALL .aq pnye lah geram ngn pak guard kat situ .ade ke patot dye ckap ta bole letak basikal kat tmpt motor .aq rase mcm nak sepak jer muke pakcik tuh ,mcm lah ta pernah main basikal .hishhh .nasib ade lah pakcik yang baik nak tumpang letak kan basikal kat rumah dye .time tuh semua perut dah lapar .so kiteorang pon pergi lah lunch .lepas lunch kite orang pon lepak sekejap kt BPMALL tuh .lepas lepak tuh kite orang pon gerak g skate park kat dataran batu pahat .kite orang lepak kat situ pon tak lame ade lah dalam setengah jam .lepas tuh kite orang pon gerak balik .mase time balik tuh laa kite orang rase penat sgt .lepas tuh kite orang pon berpecah lah dengan mem yg pt.raje .time tuh masing-2 sumea dah kepenatan .
tapi kite orang rase seronok sebab dapat berbasikal sejauh tu ,walau pon banyak dugaan yg kite orang lalui .dalam kol 5.30 p.m kite orang pon sampai yong peng .
kite orang berbasikal dari yong peng-pt.raje-batu pahat-yong peng .alhamdulillah semua nye selamat pergi dan balik .kite orang bercadang lepas nie nie nak berbasikal pergi ke kluang plak .harap-2 semua nye jadi laa .



eh ok laa .sampai sini jer lah akim nak cite pasal semalam .malas nak taip panjang-2 lah .haha :D


okayy .byebyee ,assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.